28 september 2009

Gamla fönster




Hittade bilderna som vi tog på Ven, ni slipper familjebilderna... Under en av cykleturerna på Ven fann jag ett litet hus som var så vindpinat med fantastiska fönster. Visst ser det härligt ut. Jag älskar gamla fönster. De kan pryda väggar inomhus, skapa rum i rum, vilket ju har varit väldigt poppis nu ett tag inom shabby chic. Själva hittade vi en gammal veranda som vi tog tillvara på och skapade en matsal, med fantastiska fönster, i vårt hus. Tänker ofta på jobbet att skrapa och olja och måla... timmar av arbete, men som resulterar i något så vackert. Myrten bilden i min blogg är mot ett av fönstren i matsalen. Tänk alla underbara växthus som får bli skapade av just gamla fönster. Själv har jag bara ett som står i mitt växthus och bara är. Det går det med, alla har de sin uppgift.

Ha en underbar kväll /Helena

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails