26 september 2009

Favorit



Måste bara visa några bilder som jag lånar från franska Côté Bastide, mitt favoritmärke, som jag gudomligt älskar. Jag skrev ju i ett tidigare inlägg om vitt porslin och med detta i bakhuvudet så kan jag inte få nog av vita skålar. Hur många kan man ha? Detta leder genast in mig på nästa "ha" sak - linnetyger i olika former och nyanser av vitt. Vi säger alltid hos oss att vi bara har sinne för linne, och det är så. Vi producerar kuddar och dukar, gardiner och stolsdynor - allt i linne. Ett projekt som är på gång nu är nya överdrag till mina fotöljer hemma och jag har tittat på tygprover av olika slag men jag faller alltid tillbaka på linne. Överallt! Det får bli ett grovt linnetyg från de Le Cuona. Vackrare tyger får man leta efter om man vill ha linne. Tur att man säljer deras tyger i butiken....

1 kommentar:

Johanna sa...

Vilka fina harmoniska bilder. Inspirerande!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails