22 september 2009

...lite mer grönt


Nu när det blev en hejdundrande skjuts av underbara läsare på MIN nya lilla blogg. Allt för att Marie, min lilla veranda, är så underbar så hon tipsar om mig. Mary´s House som fortfarande är en liten fågelunge jämfört med alla er andra vackra svanar i bloggarnas värld.... tack för alla fina kommentarer som ni har gett och tack alla ni som bara har läst för att kanske återkomma.

Här kommer faktiskt en härlig grön bild från mitt växthus som Devis Bionaz har tagit. Dock ej ett växthus i höstens magi men ack en fortfarande grön vinranka som nu har massor av druvor, mums! Nu sätts det tulpanlökar i odlingsbäddarna för att till våren ge mig vita flertjälkade tulpaner, blandat med mörkt chokladbruna frasiga tulpaner. Helt galet vackert är det när de blommar och jag själv kan gå ut och skörda färska tulpaner för att ta in. Rådjuren får stå på utsidan och titta på dessa vackra blommor och bara drömma att få smaka. /må gott Helena

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails