09 mars 2010

Kamelior till tusen!







Åhhh tänk om jag kunde ta med mig alla hem, dessa fantastiska Kamelior som Tage Andersen har pyntat Palmhuset i Trädgårdsföreningen /Göteborg. Jag var där, jag upplevde, njöt och jag blev fylld av energi. Det blommar och färgerna fulkomligt lyser som stjärnor. Att varje blomma kan vara så unik, helt otroligt. Något annat som jag är förälskad i är ju lerkrukor, gamla och mossiga. Alla Kamelior står i så vackra krukor, så jag fick ju fota de med. Visar iallfall några bilder från min lilla utflykt! Ha en bra dag, nu skall jag ner till butiken och träffa en annan blomma... Marie som har bloggen min lilla veranda. Vilken lyx! /Helena

5 kommentarer:

toves sammensurium sa...

Å så herlig....nydelige blomster,slike ønsker jeg meg også!Skulle kjøpt lenge,men så har det ikke blitt noe av:(
Tage Andersen er kjempeflink,visste ikke at han hadde kommet me bok - det mp jeg sjekke :)
Nydelige bilder du har tatt,og så heldig du er som kan ta en utflukt på et så nydelig sted da!!!!!!!!!! :)

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!
Hittade hit via Marie,( min lilla veranda)
Vilken fin butik du har ...kanske man hittar dit nån gång!
Marie i Dalsland

HELENA SKARP sa...

Hej Helena!

Mässan var si så där. Jag tror mer på den stora trädgårdsmässan i Älvsjö den 8 - 11 april (tror att det är då). Ska försöka åka på den också. Det är så bra att åka och få lite inspiration.
Det skulle vara super kul att se din butik. Synd att det är så himla långt.

Vill du kan jag skicka ett armband till dig. Hör bara av dig i så fall.

Ha en fin vecka/Helena

Fågel Blå sa...

Hittade hit via maria min lilla veranda!
Underbara bilder, har varit u+inne på webbbutiken, och blev så inspirerad av alla fina saker!
Har ställt mej som följare här på eran blogg

Kram Kathrine

Jennifer sa...

So many lovely items and photos on your blog - the glass, the metal - in fact I have a metal child's bathing tub my friend Ingrid brought back in a large container from Germany. She has an antique shop where she lives in and old remodeled church here in MD. Stop and visit me some time, Jennifer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails